redovisningsekonom

ÄNTLIGEN, har jag (tror jag) kommit på vad jag vill göra av mitt liv!

Satt och tittade på KY-utbildningar och hittade en; Redovisningsekonom. Jag vet att det kan låta sjukt tråkigt, men jag tror att det kan vara något för mig. Inte för att jag var ett matte-snille i skolan, för det var jag verkligen inte. Men själva grejen med KY är ju att det inte ska spela någon större roll. Utan här ska det skapas ett personligt brev som beskriver varför just jag ska plugga till redovisningsekonom. och jag vet inte just nu vad jag ska skriva, men jag vet att det, just nu, känns jäkligt rätt. Sista ansökningsadg inför våren är sista januari. Känner jag lika för det här då ska jag absolut söka. Inga tvivel om det. Man läser i 2 år och är sedan kompetent att arbeta som redovisningskonsult, redovisningsekonom, ekonomiansvarig och controller. Fan vad jag tror på det här just nu och det är dessutom ett yrke där det behövs utbildade personer inom ett par år. fan vad bra.

Kommentarer
Postat av: sara

härligt hanna att någon kommit på vad dom vill göra med sitt liv, tror de passaar dig skitbra! e ba o söka :D

2008-10-16 @ 19:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback