rhodos

Söndag: Gick upp när man i vanliga fall brukar vingla hem från krogen och väntade på att Johan och Bella skulle dyka upp. Framme på Arlanda vid 5 ungefär, planet gick 6.30 så vi hann med att äta lite frukost också. Framme på Rhodos tog det sjuuukt lång tid att få väskorna. Men till slut kom de och vi kom fram till hotellet snabbt. Tog en liten tur till havet för att kika läget, sedan poolen. Somnade på rummet efter det och sov rätt länge. Åt lite middag sen och så var det dags att kolla in stan. Träffade Robert från Tierp. Rätt kul då vi inte hade någon aning om att han var där. Köpte biljetter av honom till en barrunda, kul kul. Sen gick vi tillbaka till hotellet och somnade ganska snabbt, rätt sega.


Måndag: Åt mycket god hotellfrukost, sen la vi oss vid poolen. Träffade där på våra nya vänner Therese och Johanna, två underbara tjejer från Örebro. Efter en lång dag vid poolen följde dom även med oss på barrundan som var helt okej!


Tisdag: FOTBOLLSDAG! Himla kul faktiskt.. Vi låg vid poolen hela dagen alla fyra och hade det mysigt. Efter middag på hotellet begav vi oss till Pacha där de visade fotbollen på storbildsskärm. Bra stämning och MYCKET god öl! Även att vinsten gjorde ju alla mycket glada. Tackar för de..


Onsdag: Låg vid poolen hela dagen och på kvällen gick vi in till Gamla Stan. Mycket mysigt, och de tyckte även de andra tjejerna. Vi köpte billig sprit. 1 liter vodka för ca 100 kr. Överkomligt.. Även så köpte de andra väldigt fina smycken. Johannas röda armband var klart en favorit! När vi kom tillbaka till hotellet var vi trötta och somnade.. Vi köpte även biljetter till en kväll på Pacha, med fri dricka i baren mellan 12-00. Hej o hå..


Torsdag: Låg vid poolen men efter lunch var vi faktiskt ner till stranden en stund. Höga vågor men helt underbart skönt.. På kvällen skulle vi ut på mission. Målet var att hitta en bar vid namn Blue Lagoon. Jag vet att jag var där med min storebror för många år sedan, men hade helt glömt bort var det låg. Så med kartan i högsta hugg gick vi ut för att leta, och hittade den till slut. Tyvärr var det inte någon hit direkt, men vi beställde varsin drink som smakade sådär. Efter det gick vi tillbaka till hotellet för att sova.


Fredag: Poolhäng och lite öl på eftermiddagen i den UNDERBARA jacuzzin. Där kunde man ha suttit hela sommaren tror jag.. Precis på eftermiddagen låg solen på väldigt bra där. Och satt man i jacuzzin så kände man knappt att det var varmt, då de var någorlunda kallt i vattnet. Lite förfest, för mig, på balkongen innan vi gick ner för att äta. Sedan lite öl i baren innan vi begav oss mot Pacha och stor fest! Det blev en bra kväll, med en del dricka. När vi kom hem till hotellet så gick vi och väckte Johanna och Therese som inte var med ut denna kväll.. Mycket kul och Johanna som fick ur sig: VAD ÄR DET SOM HÄNDER??? när jag kom hickandes i korridoren. Mycket internt och otroligt kul!


Lördag: Vaknade lite halvseg, men tog mig upp ändå. Poolen lät väldigt lockande så jag hoppade i direkt efter frukosten. Efter lunch gick Bella och jag ner till havet och låg där ett tag, mycket skönt.. Jag älskar vågor! Tillbaka till poolen för att få någon sista timme där innan det var dags att göra sig i ordning. Snackade lite med några trevliga herrar om var fotbollen skulle tittas på, men vi hamnade ändå på ett annat ställe, vi fyra tjejer. Efter matchen skulle vi gå till Gamla Stan, men ingen pallade så vi gick lite i närheten av hotellet, sen satt vi i hotellbaren. Tre trevliga bröder gjorde oss sällskap och det som skulle bli en öl innan sänggång blev genast en himla massa drinkar + utgång med killgänget. Väldigt kul faktiskt, den roligaste kvällen.. Roligast var väl att bada i havet mitt i natten med en SJUKT överförfriskad man. Jag skrattade så jag höll på att dö..


Söndag: Hemgång, bara tråkigt.. Usch usch, nu sitter man här liksom. Vill tillbaka, nuuuuu...


Kommentarer
Postat av: Milla

Ja, eller hur.. Man får jobba som fan under sommarn o dra iväg sen i höst o vinter så man kan bo utomlands:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback