hund eller inte?

Jag håller helt med Elin i hennes inlägg om hundar. Att folk börjar skaffa dessa "mini-hundar" känns ju sådär. Jag tror att de flesta (inte alla), skaffar små hundar för att det är "inne" just nu.

Min familj har haft två hundar. Den första var en New foundland, vid namn Cilla. Den andra var en Berner Sennen som hette Simba.

 

Det här är riktiga hundar för mig. Hundar som man kan gå på långa promenader med. För faktiskt, de här små hundarna, "råttorna", de går inte på långa promenader.
Jag vill inte påstå att man gör fel i att skaffa en liten hund, smaken är som baken. Men varför skaffa en liten hund när man lika bra kan ha en katt då? Samma size.. Inget elakt mot katter heller, jag älskar mina två katter.

Det jag vill säga är, skaffa inte en liten hund för modets skull (hur det nu kan vara inne att ha en hund), utan för att du själv vill ha det.

En sak till som jag vill säga i o med detta ämne är ju det självklara att man måste läsa på om hunden man ska köpa. Det hoppas jag verkligen att alla göra. Ska man köpa en hund så är det så sjukt viktigt att läsa massvis med böcker om rasen. För man är inte expert på hundar bara för att man tycker de är söta! Så ligger det till..

Kommentarer
Postat av: sara

nu blev kylie sur pa dig med hannur!!

2008-01-15 @ 12:14:15
Postat av: Eve

Min hund är perfekt. Liten sa man kan ha henne i knät, men inte som en ratta. Och man kan ga laaaaanga promenader med henne. Om man pallar med att hon stannar och luktar varannan centimeter dvs.. :P

Postat av: Elin

helt rätt hanna! jag håller med evve också. min (våran) hund är perfekt, liten o smidig, men ändå en hund som tål allt!

2008-01-15 @ 19:32:42
URL: http://elpejlin.blogg.se
Postat av: Evelina

hund? - nej tack! :P

2008-01-15 @ 23:44:53
URL: http://evvis.blogg.se
Postat av: Linda

ja du jag älskar iaf min lilla vovve och har inte skaffat honom för modets skull, utan för som du säkert vet har jag tjatat om de länge och de har varit en dröm i hela mitt liv. Så jag tänkte jag är vuxen nu, har flyttat hemifrån och har egna pengar. Så nu kunde jag äntligen förverkliga min dröm. Du och Elin tjatar på om att ska man ha en hund så ska de vara en stor hund, annars är de ingen riktigt hund. De är väl just de som är problemet att folk tänker så om små hundar. En liten hund ska behandlas och tas om hand om lika noggrant som en stor. Nog om de. De var min åsikt.
Ska du göra i helgen då? Jag och lina tänkte nog vara hemma hos mig på fre och kanske spela spel och dricka lite. Har du lust att komma? puss&kram

2008-01-16 @ 10:17:30
URL: http://liwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback