att skifta humör

Att vara irriterad på saker jag inte direkt kan göra något åt har jag varit idag.
När jag cyklade hem på lunchen till exempel. De håller på och bygger, på vårat område, så jag fick åka runt alltihopa. Det är inte speciellt kul faktiskt. Det blåste, jättemycket. Så mycket så att farten saktade ner när jag cyklade. Men jag kan ju inte direkt göra något åt det, därför är det en onödig sak att bli irriterad på.

När jag cyklade tillbaka var jag däremot inte lika irriterad, då hade jag ju precis fått äta. Jag kom på mig själv låtsas vara en riktig motorcykelbrud som kastar sig fram genom terrängen (lillstigen bredvid mitt hus). Jag var skithäftig! När jag kommer till jobbet, in på området igen, kommer jag på att jag inte har någon motorcykel. Bara en cykel, fast det är inte så bara. Jag är genast tillbaka i verkligheten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback