SOS barnbyar

För ett tag sen bestämde jag mig för att skaffa ett fadderbarn. Det var efter att ha sett en reklamfilm på tv som jag bestämde mig. Jag gick in på en hemsida för att se hur allt gick till. Och jag kan verkligen rekommendera alla att bli fadder. Alla som jobbar till exempel, det är ingen omöjlighet att betala 200 kr i månaden som man gör.

Mitt fadderbarn heter Jaquline. Hon bor i Kongo och båda hennes föräldrar är döda. Hur de har dött får jag inte reda på. Varje månad kommer jag att betala in den här lilla summan pengar, för att hon ska kunna få det bättre. Jag klarar mig väldigt bra utan de pengarna. Dessutom känns det skönt att på något vis kunna bidra med något bra. Även om det är en otroligt liten sak så känns det som att man hjälper till lite i alla fall.

Och till er som tänker att alla pengar inte oavkortat går till henne. Jag vet det, jag är inte så dum. Men jag vet att lite går till henne. Annars skulle inte såna organisationer finnas. Så att inte bli fadder osv för att pengarna inte oavkortat går till barnen, tycker jag är en dålig anledning.


Kommentarer
Postat av: sara

YOU GO HANNUR :)

2008-02-10 @ 12:40:45
Postat av: Eve

Bra där Hanna! Jag skulle ocksa skaffa mig ett fadderbarn om ekonomin tillät det.. Det gör den inte just nu. Men i framtiden sa. :)

Postat av: Elin

du är bra hanna!

2008-02-10 @ 20:46:00
URL: http://elpejlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback