dan före dopparedan

Dagen före julafton.. Sitter och väntar på att mamma och pappa ska komma och hämta mig, så ska vi åka ner till Örebro. Ska fira jul i Vintrosa. Kommer bli väldigt konstigt utan Tomas, sorgligt, men tror det kommer bli ganska bra ändå. Skönt att vara med släkten. Sen ska vi ha lilla julafton när Micke, Anna och Maija kommer hem också..

Jaha, vad har hänt det här året då? Det har varit ett väldigt speciellt år på många sätt. Det absolut tråkigaste någonsn, men det oundvikliga, min morbror Tomas gick bort i våras.. Han hade cancer som första gången gick att bota, men andra gången han fick det fanns det tyvärr inget som hjälpte.. Oj, vad konstigt det känns att skriva om. Men som tur är kom Maija till världen, och det fick nog oss alla att tänka lite ljusare på allt. Idag blir hon för övrigt 8 månader, lillan.

Har träffat många nya vänner.. Kanske på både gott och ont. Och fått mindre och mindre kontakt med andra. tyvärr.. Men så blir det, man växer ifrån varandra. Sara och jag flyttade till dag H, mitt första egna boende. Hur kul som helst var det. En av de bästa somrarna nånsin tror jag. Gotland var helt underbart!

Nu är det bara att blicka framåt. Ser fram emot nytt jobb, träffa nya människor. Hälsa på Sara i Sälen, Charlotte i Malmö, och någon gång även Elin i Oslo... Riktigt dåligt av mig att jag inte varit där än.

I övermorgon är det juldagen och då är det ju såklart fest. Nathalie, Jossan, Cissi och jag ska göra stan osäkert, som vanligt. Och nyår då? Inga direkta planer ännu. Men hör av er om ni känner för något kul :)

GOD JUL

Kommentarer
Postat av: Elin

Klart du ska komma o hälsa på mig in tha getto =) Jag är hemma tills på söndag, så då lär vi ju ses innan dess. DET BLIR MÖBELN PÅ ONSDAG ELLER?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback