hemmakväll

Kan inte förstå att jag är så trött. Sov ju bra inatt.. Tror jag drar hemåt snart. Lite tidigare än jag borde, men väldigt välförtjänt..

Idag ska jag få riktig mat. Förstå, riktig mat, lagad av mamma.. Mmmm. Jag ska få träffa Maija. Och självklart Micke o Anna oxå. Men lilla Maija, ojoj, vad jag har längtat! Jag ska få sitta på en riktig stol vid en riktig dator och surfa på en bra uppkoppling. Jag kan stänga in mig i ett rum och få vara själv om jag vill. Jag ska dessutom få sova i min egna säng, i ett eget rum, mitt rum.

Det här bli en lyxig kväll.

I desperat jakt på en vän
kan du förnedras om igen
Du skänker mer än nån kan ta
för en sekund av nånting bra

Nu syns daggen tydlig mot din ögonfrans igen
Du vinglar bakfull hem till väggar utan svar
Ditt glamourösa hopp om lyckovärld i skymningen
blev en bitter vandring hem i singular

Du har sett drömmar rasa ner
och du vet hur munnar ler
Dom älskar gärna det dom ser
men dom skräms bort om det finns mer

Kommentarer
Postat av: sara

det kanske inte blir så farligt att flytta hem ändå ;)

2008-08-19 @ 15:52:57
Postat av: sara

så sant så sant, men för en kväll kan det vara skönt!

2008-08-19 @ 16:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback