10 år

Idag är det 10 år sedan farmor gick bort. Hon dog i cancer och det hela gick mycket snabbt. Ibland undrar jag hur det skulle vara om hon fortfarande levde. Och hur det skulle vara med farmor. Vi kommer givetvis aldrig få veta det, men det kan vara lite roligt att tänka så ibland.. Jag minns tyvärr inte så mycket av farmor, men de minnen jag har är bara bra. Förutom sjukdomstiden då. Jag minns mycket med hjälp av bilder men så kommer jag helt själv ihåg maten hon lagade.. Köttbullar med stuvade makaroner fick vi ofta. Och farmor kunde på något speciellt vis mosa potatisen och ha i en liten klick smör så att det smakade jättegott! Hon var en fixare, farmor, en dansbandsgillande fixare. Det vet jag. En dag ses vi igen, farmor!

Kommentarer
Postat av: arberarn

ROLIGT VI HAR PÅ JOBBET IDAG, HOOOOHOOJAAJAAAA, OJ VAD JAG INTE VILL UT O FESTA MED ER, HOOHOOOJAJJAA.
MEN JAG TÄNKER ALDRIG MER JOBBA PÅ SISTA APRIL HOOHOOJAAJJAAA. MEN JÄVLAR OM 20 MINUTER, HÅLL I ER ;)

2008-04-30 @ 16:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback