tre är skit

det började med att jag skulle köpa bredband hos Tre. Min bror som går i skolan i stan fick i uppgift att fråga vilken hastighet som skulle funka hos mig. 7,2 sa de då vilket verkade konstigt, men det skulle tydligen vara så. Eftersom de inte hade uppdaterat sin sida som dom sa, trodde jag på det och beställde det från internet. När jag fick hem det så fungerade det, men de gick saaaaaaaaaakta. Efter massa disskusioner hit och dit skulle jag få lämna tillbaka det. Men efter att ha pratat med en person som jobbar på Tre bestämde jag mig för att behålla ändå, eftersomdet skulle bli bättre innan årsskiftet. Efter ett tag gick det inte att ansluta till internet alls så då var jag in till butiken och tala om detta och de sa att jag skulle komma in med datorn + bredbandet så skulle de kika på det. Min bror fick åka in med detta och då säger de att det är något med operativsystemet. Man ska tydligen inte kunna använda mobilt bredband om man har 64-bitars operativsystem eller hur det var.. Så nu ska jag få lämna tillbaka bredbandet, men datorn då? Den kan jag ju inte lämna tillbaka längre. Och jag har ingen som helst användning för en dator som jag inte kan ha trådlöst internet på.. Jag tycker att Tre gör sig skyldiga till att betala min dator eftersom det inte framgår någonstans att det där med operativsystemet är ett krav för att kunna använda internet. Jag tycker att de har lurat mig att köpa en dator jag inte ens kan använda mig av i och med deras bristande information!! Mitt råd är att aldrig köpa något från Tre.

Ps. Jag köpte dessutom en mobil förra veckan hos Tre. Jag frågade om den fungerar där jag bor och självklart skulle den göra det. Frågan är ju bara hur bra man vill att den ska fungera.. Jag har knappt täckning nånstans....


Kommentarer
Postat av: lina

heey hanna, jag har ett mobilt bredband från telenor som bara ligger och skräpar eftersom jag fixat ett annat fast internet som du skulle kunna få köpa för en billig penning, det går ju inte superfort men de lovar ju också att det kommer gå fortare, har försäkring och hela kittet på den, så den kanske funkar bättre ihop med din dator ;)

Postat av: Elin

Telia ska det vara :)

2007-10-23 @ 08:05:59
URL: http://elpejlin.blogg.se
Postat av: Elin

ja men lätt att vi kommmer ha kul i helgen :D oförglömd helg satsar iallafall jag på! hur har det gått idag förresten? :) några röda kinder?

2007-10-23 @ 10:16:10
URL: http://elpejlin.blogg.se
Postat av: Elin

Men då är det bara att vänta då ;P Vi skippar nog tröjtryckeriet, men vi måste ju köpa en varsin LasseTshirt om de säljer sådana. Alla får köpa en varsin "Singel" tröja, eller "En av alla dom" Fast det första stämde ju bäst :D

2007-10-23 @ 10:53:44
URL: http://elpejlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback