Älskade lilla Agnes..

Igår hände det en olycka i Tobo, en 1,5-årig flicka ramlade i en pool och drunknade.

Jag jobbade till tolv igår och skjutsade Elin till tåget efter. Vi såg en helikopter och skojade lite om det bara och tänkte inte mer på det.. När jag släppt av Elin och åkte hem så kom jag uppför backen till vår granne Rigmor.
Jag såg först en polisbil, sen en ambulans och två polisbilar till, där var även helikoptern.. Känslan jag fick går inte att beskriva.Man liksom stänger av allting och är bara inriktad på att få svar på vad som hänt.. En polis kom gående
och jag frågade va som hänt, men han sa bara att det hade hänt en olycka.. Sen kom Helena springande
och sa åt mig att gå hem och ta hand om Ida. Ida är Agnes storasyster. Jag kom hem och där satt
Ida och såg ledsen, rädd och förvirrad ut. Jag fick reda på att Agnes hade ramlat i poolen och att läget
var mycket allvarligt. Ambulanspersonalen höll på i ca 40-45 min för att få liv i henne, och när de kände lite
puls flög de genast med helikopter mot Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Men hon dog där. Jag stannade kvar hemma och tog hand om Ida som sa att Agnes hade gjort sig illa och skulle åka till doktorn. Vi var i lekparken i ungefär två timmar tills mamma kom och tog hand om Ida ett tag så att jag kunde gå iväg. Vi fick inte visa att vi var ledsna. Resten av dagen är inte helt klar men jag var hos Charlotte hela kvällen..

På kvällen kom Agnes föräldrar till oss och hämtade Ida. Hon var så ledsen och fick först då veta vad som hänt
sin lillasyster. Jag kommer aldrig glömma den här dagen, bland de värsta i mitt liv.

Alla minnen med Agnes kommer nu.. Hur vi gungade i lekparken för bara några veckor sen. När vi lekte med bollen på grillkvällen för inte alls längesen. Och när hon var nyfödd, för bara ett och ett halv år sen.
Men nu har hon flugit upp till sin farfar i himlen, och där kommer hon få det bra..

Kommentarer
Postat av: Johanna

:( jag är ledsen hanna. det är bara o ringa om det är nått.

Postat av: Linda

de var väldigt fint skrivet, hoppas du mår bättre snart...

2007-06-23 @ 12:04:57
URL: http://liwa.blogg.se
Postat av: Eliin

Hanna gumman.. finns här om du behöver prata. du ställer ju upp för mig, så jag ger minst lika mycket tillbaka.

2007-06-25 @ 19:30:30
URL: http://elpejlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback