Älskade lilla Agnes..

Begravningen idag var oerhört fin!
Massvis med ljus, massvis med fina blommor.
Men, en alldeles för liten kista.
Lilla Agnes..
Jag kunde inte titta på kistan, så när vi gick in i kyrkan
tittade jag ner, jag ville inte se.
Det skulle vara så självklart då, hon är verkligen borta..
Det där är Agnes kista.
Jag tittade inte på kistan på hela begravningen, bara på blommorna,
ljusen och jag lyssnade på allt det fina.

Vi fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i våra liv
I varje andetag
Du togs bort från oss
Alldeles för tidigt
Vi fick låna en ängel
För en stund

Men när de bar ut kistan tittade jag, och den synen
vill jag aldrig mer behöva se. En sådan liten kista..

Ådåå, Agnes!


Kommentarer
Postat av: Eliin

Man kan ju önska att ingen ska behöva se en sådan liten kista igen.. Va fint du skriver Hanna. Du är stark tjejen.. Vi ses imorn hoppas jag!

Postat av: Johanna

Jag tänker på dig Hanna.

2007-07-09 @ 21:47:22
URL: http://inme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback