Rädsla

Det finns många olika sorters rädslor.

En rädsla jag har är att något kan hända min famil, släkt och mina vänner, närsomhelst!!

Min morbror fick för snart ett år sen cancer. Det kan man ju dö utav!
Som tur är klarade han sig igenom den tuffaste delen och mår idag väldigt
bra med tanke på omständigheterna. Men det finns fortfarande risk för återfall, såklart.

För två månader sedan omkom Agnes, familjens vänners dotter, i en olycka.
Hon var bara 1,5 år. Det kan hända vem som helst, när som helst.

För några månader se, kanske ett år, kanske två, jag minns inte,
försvann en kvinna från sitt hem och kom aldrig tillbaka.
Jag kände henne inte alls, men det känns, när man åker på vägen till
Uppsala och ser lappar som fortfarande sitter på träd osv. med texten
SAKNAD. (med röda bokstäver)

Det måste vara det absolt värsta som kan hända, att inte veta
var sina nära och kära är. Tänk Er att mormor, farfar eller kanske lillebror skulle
försvinna spårlöst, ingen vet var personen är. Min katt Chippen brukar försvinna
rätt ofta och vara borta i flera dagar, tänka sig då att mamma eller pappa skulle
bara vara borta en dag, och ingen hittar dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback